15:05

معاون سیما از تدارک ویژه تلویزیون در ایام تابستان امسال خبر داد و گفت:‌ در جشنواره فیلم‌های سینمایی تلویزیون ۲۷۰ عنوان اثر پخش خواهد شد. قرار است هر یک از چهار شبکه سه، پنج، امید و کودک  هر روز مخاطبان خود را به تماشای یکی از آثار سینمایی ایران و جهان مهمان کنند.

به گزارش ایرنا، حمید شاه آبادی افزود: معاونت سیما در دوره های بسترسازی، تبیینی، تبلیغی، تهییجی، فراخوان و روز انتخابات، برنامه ریزی و تدارک ویژه ای داشت و با تولید و پخش ۱۳۶۹ ساعت برنامه، جای خالی کمپین‌ها و سفرهای تبلیغاتی نامزدها در شرایط کرونایی کشور را جبران کرد.
معاون سیما با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان گفت: شبکه های سیما برای ایام فراغت مخاطبان خود به ویژه جوانان و نوجوانان، تدارک ویژه ای را برای نشاط و سرگرمی در نظر گرفته اند.
وی گفت: سریال های «دودکش» از شبکه یک، «در کنار پروانه ها» از شبکه دو، «کلبه ای در مه» و «نیمروز تا تهران» از شبکه سه، سریال خارجی «باغ وحش» از شبکه چهار، سریال چینی «پزشک دربار» از شبکه پنج و «حالا برعکس» از شبکه نسیم از جمله مجموعه‌های نمایشی شب های تابستان است که از قاب تلویزیون پخش می شود.

تدارک تلویزیون برای ایام تابستان؛ پخش  ۲۷۰ عنوان فیلم‌ سینمایی

مستندهای جدید 
معاون سیما ادامه داد: مستندهای جدید با عنوان ایرانگرد ۱۴۰۰ شبکه یک، پریزاد در حوزه فرزندآوری شبکه پنج، مستند حکایت دل با معرفی اندیشمندان شبکه چهار، داستان المپیک با موضوع اتفاقات و افراد خاص در المپیک‌های مختلف به مناسبت برگزاری المپیک توکیو، روی خاک با موضوع تاریخچه و عملکرد تیم ملی کشتی ایران، داستان‌های فوتبال با موضوع حاشیه های ورزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تیم های ملی، بازیکنان و باشگاه های فوتبال در جهان، قرن با موضوع مهم ترین حوادث و شخصیت های تأثیرگذار قرن گذشته شمسی، سرگرم سازان (سرزمین سرگرمی) با موضوع حواشی و جنبه های ناشنیده بازی، سینما، انیمیشن، رمان، اسباب بازی، گفت و گوهای خوشمزه با موضوع تاریخچه تولید و مصرف پرطرفدارترین خوراکی های ایرانی شبکه مستند از جمله تولیداتی است که برای علاقه مندان این قالب به روی آنتن می رود.

اجرای طرح ۱۴۵۵ شبکه قرآن و معارف 
معاون سیما افزود: طرح قرآنی ۱۴۵۵ شبکه قرآن همچون سال های گذشته در تابستان اجرا می شود. این طرح با محوریت قرآن، امید و زندگی از پنجم تیرماه به مدت ۱۰ هفته تا ۱۲ شهریور به روی آنتن می‌رود و تواصی به حق، حق الناس، خانواده، ولایت و ولایت‌پذیری، بشارت و آینده روشن، احسان و شکر از محورهای آن خواهد بود.

رقابت ها و رویدادهای ورزشی جهان 
معاون سیما با بیان اینکه از جمله علاقمندی ورزش دوستان، رقابت های المپیک و پاراالمپیک توکیو و فوتبال جام ملت های اروپا است گفت: سیما به طور ویژه این رویدادها را از شبکه های سه و ورزش پوشش خواهد داد.

برنامه های جدید با رویکرد نشاط و شادابی شاه آبادی افزود: سری جدید برنامه های شاخص با رویکرد نشاط و شادابی برای فصل تابستان تهیه و تولید شده است که از ابتدای تیرماه روانه آنتن خواهد شد که می توان به فصل جدید سایه های رعنا، خانه زیبای من، سکانس برتر، فصل سوم اعجوبه های کوچک، سری جدید مکعب، سری جدید درس گفتار، فصل سوم چرا، تهران ۱۴، قرآن در تابستان و خندوانه اشاره کرد.
وی تصریح کرد: سری جدید مسابقات ایران، دستپخت، آشپزی با مامان، دورهمی و هوش برتر از جمله مسابقات شبکه های سیماست که اوقات دلنشین و مفرحی را برای مخاطبان همیشگی تلویزیون فراهم می کند. برنامه صبحگاهی شبکه چهار با عنوان روزنامه، طنز خنده رو و برنامه مهربانو با موضوع زنان موفق از شبکه پنج، برنامه چی چی از شبکه کودک، رودررو از شبکه دو و مسابقه دریچه از شبکه سلامت از تازه های سیما در تابستان است.

راه اندازی میزهای مهارت در شبکه آموزش 

براساس اعلام روابط عمومی معاونت شاه آبادی در ادامه از فعالیت جدید شبکه آموزش برای مهارت افزایی در حوزه های مختلف در قالب مسابقه ۷۷ ساعت ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: شبکه آموزش در تابستان امسال قرار است جدول آموزشی خود را با رویکرد میزهای مهارت با هدف تولید، انتقال و ترویج فرهنگ جامع مهارت ویژه دختران و پسران راه اندازی کند.
وی با توجه به اهمیت برنامه سازی متناسب با نیازها و علاقه مخاطبان کودک و نوجوان هم تاکید کرد: مرکز پویانمایی صبا برای پرکردن اوقات فراغت تابستان امسال، ۵۰ ساعت پویانمایی تولید کرده که علاوه بر ۱۷ عنوان برنامه جدید، سه مجموعه جنگل فندق، دنیای آبی و دنیای میوه ها برای نخستین بار از صداوسیما پخش می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *