11:56

برنامه «نفس دوم» که روزهای پنجشنبه ساعت ۹:۱۰ از رادیو سلامت روانه آنتن می‌شود، تلاش دارد به شنوندگان حرکت‌های ورزشی را آموزش بدهد تا بتوانند تغییری در سبک زندگی شان فراهم کند.
به گزارش رسیده، شهرام زین‌العابدینی، مدیر گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت در این باره می‌گوید: برنامه نفس دوم با هدف تغییر سبک زندگی و پیشگیری و درمان به واسطه حرکات ورزشی تولید و روانه آنتن می شود. این برنامه روزهای پنجشنبه ساعت ۹:۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه‌کنندگی محسن کریمی و گویندگی امین ضیایی پخش می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: برنامه نفس دوم شامل آیتم های مختلف اعم از آیتم لطفا چند لحظه در خصوص روانشناسی ورزشی است. همه ما معتقدیم ورزش خوب است، اما تحرکت‌مان است. این آیتم انگیزه‌های لازم برای ورزش کردن را به شنوندگان ارائه می کند تا از این طریق سلامتی‌شان را حفظ کنند. آیتم بازی در خانه به شنوندگان بازی‌هایی را آموزش می‌دهد که در ایام کرونا می‌توان در خانه انجام داد. همچنین آیتم بازی‌های محلی اختصاص به بازی هایی دارد که همراه با فعالیت‌های بدنی است. هر استان بازی‌های مختص به خودشان را دارند و ما این بازی‌ها را به شنوندگان معرفی می کنیم تا از این طریق فعالیت بدنی‌شان افزایش یابد.
مدیر گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت می افزاید: محور اصلی برنامه پزشکان ورزشی هستند که به سئوالات شنوندگان پاسخ می دهند. به عنوان مثال یک فرد دیابتی یا قلبی تماس می گیرد و از پزشک برنامه می خواهد تا او را راهنمایی کند که چه نوع ورزش‌هایی در خانه انجام بدهد تا به سلامتیش کمک کند. در مجموع بازخورد برنامه در میان شنوندگان بالاست، چرا که کارشناسان متفاوت برنامه کمک زیادی به آنها می کنند. کارشناسان برنامه متخصصان پزشکی ورزشی هستند که می‌توانم به امیرحسین عابدی یکتا، امیرحسین براتی، مهرشاد پورسعید اصفهانی، محمد حسبی، شهرزاد خسروی، عزیزه فرزین مهر و مریم ابوالحسنی اشاره کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *