21:16

تورج منصوری فیلمبردار باسابقه و تهیه‌کننده سینما معتقد است که سینمای ایران در سال جدید باید از سطح نازل فعلی فاصله بگیرد.

تورج منصوری تهیه‌کننده و فیلمبردار سینما در گفت‌وگو با مهر درباره آرزوهایش برای سینمای ایران در سال جدید گفت: سال ۱۴۰۰ می‌تواند شروع یک دوران جدید در صنعت تولید تصویر و نمایش در ایران باشد، اسم آن را صرفاً دوران جدید برای سینما نمی‌گذارم، به این دلیل که در حال حاضر بیش از آنچه که برای پرده تولید می‌شود، آثار مختلفی برای فضای مجازی تولید می‌شود، آنتن بزرگی که تقریباً در هر خانه‌ای به آن دسترسی است و این مساله کسب و کار جدیدی را آفریده است که در تمام دنیا نیز هست.

وی بیان کرد: این پلتفرم‌هایی که آثار نمایش خانگی را عرضه می‌کنند بازار بسیار بزرگی را به‌وجود آورده که من با خوشحالی می‌توانم بگویم که بخش بسیاری از عوامل کاری که در سینما کار می‌کردند، حالا مشغول کار در این حوزه هستند و خوشبختانه پروژه‌های بسیاری نیز در حال تولید است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «لاله» ادامه داد: آرزوی من این است که همانطور که دوران عوض شده و ما در دوران دیجیتال از پرده بزرگ نقره‌ای کمی محروم شده‌ایم و سالن‌های سینمایی در حال کوچک شدن است، ما دست‌اندرکاران تولید هم یک تغییر ذهنیت نسبت به چگونگی تولیدات خود داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید تولیدات را از این سطح نازل خارج کنیم و دوباره به آرمان‌هایی که در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ سینمای ایران داشت، بازگردیم، سینمایی که در آن دوران دست آورده‌ای بسیاری کسب کرد و می‌توان گفت پرافتخارترین سینمای غیرتجاری جهان به شمار می‌رفت.

منصوری گفت: متاسفانه طی این سال‌ها سینمای ایران تجاری نشده است و هربار که خواستیم تجاری کنیم تنها آن را به سطح آوردیم، این در حالی است که باید بازار سینمای خود را گسترش دهیم نه اینکه مفاهیم و موضوعات نمایشی را سطحی کنیم.

این مدیر فیلمبرداری توضیح داد: دست‌اندرکاران ما یاد بگیرند که مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، ما کشور بسیار ثروتمند با حساب بانکی خالی هستیم، مانند آدمی که زمین و ملک‌های بسیاری دارد اما پول نقد در حسابش ندارد، در نتیجه معلوم نیست چه زمانی واکسن کرونا به ما می‌رسد، معلوم نیست که چه زمانی جامعه ما در مقابل کرونا ایمن می‌شود.

وی تاکید کرد: این در حالی است که تولید فیلم و سریال یک کار جمعی است، در این کار جمعی اگر خود ما برنخیزیم و برای طراحی و نظارت به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی که لازمه کار ما برای زنده ماندن است، قدمی برنداریم، نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم.

منصوری در پایان گفت: همچنین امیدوارم دولت از سر گرفتن این مالیاتی که احتمالاً بر گرده همه کسانی که در سینما هستند فشار خواهد آورد، دست بردارد و بگذرد، امیدوارم در این زمینه کمی کوتاه بیاید و ما را تشویق کند که بتوانیم امیدوار باشیم تا بیشتر به جامعه امید دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *