FILE - This Sept. 9, 2012 file photo shows Bill Murray posing for a portrait at the 2012 Toronto Film Festival in Toronto. The John F. Kennedy Center for the Performing Arts announced Monday, June 13, 2016, that Murray, 65, will be this year's recipient of the Mark Twain Prize for American Humor. Murray will accept the prize at an Oct. 23 gala at the Kennedy Center. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP, File)


12:21

بیل موری برجسته‌ترین جایزه جشنواره فیلم سانتا باربرا را به صورت مجازی دریافت کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ددلاین، بیل موری به صورت مجازی از جشنواره فیلم سنتا باربرا جایزه مالتین مدرن را دریافت کرد. این جایزه که به وسیله سوفیا و رومن کاپولا به بیل موری به عنوان چهره شناخته شده سینمایی اهدا شد، به دلیل فعالیت‌هایش در صنعت فیلمسازی بوده است.

موری اخیرا در فیلم سینمایی «در روی صخره» به کارگردانی سوفیا کاپولا در کنار راشیدا جونز و مارلون واینز نقش آفرینی کرده که برای او یک نامزدی در گلدن گلوب و همینطور منتخب منتقدان به همراه داشت. موری سه روز پیش از آنکه این جایزه را در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم سنتا باربرا دریافت کند، گفت و گویی را با مالتین انجام داده بود.

بیل موری بیشتر برای بازی در مجموعه سینمایی به یادماندنی «شکارچیان روح» شناخته می‌شود. او ضمن تحسین فیلمبرداری نخستین فیلم این مجموعه در سال ۱۹۸۴، لاسلو کواچ، متذکر شد که این فیلم موفق و از زمان خودش پیشتر بوده است. او همچنین به چهار همبازی خود که در آن فیلم همراه وی بودند ادای احترام کرد.

موری در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده است و علاوه بر آن فیلم سینمایی «تغییر سریع» را در سال ۱۹۹۰ در کنار هاوارد فرانکلین کارگردانی کرده است. در زمینه نویسندگی نیز او در ۱۰ پروژه حضور داشته است که شامل یک ویژه برنامه تلویزیونی به نام «A Very Murray Christmas» می‌شود.

جایزه مدرن مستر، مهم‌ترین جایزه‌ای است که از سال ۱۹۹۵ از سوی جشنواره بین المللی فیلم سنتا باربرا اهدا می‌شود. این جایزه در سال ۲۰۱۵ به نام مالتین مدرن مستر تغییر نام داد. گلن کلوز، برد پیت، دنزل واشینگتن، مایکل کیتون، بروس درن، بن افلک، کریستوفر پلامر و کریستوفر نولان از جمله افرادی هستند که سابقا این جایزه را دریافت کرده اند.

در این رویداد ده روزه از افراد دیگری مثل ساشا بارون کوهن، زندایا، ریز احمد، آندرا دی، ونسا کربی، طاهر رحیم و کری مولیگان تقدیر خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *