0:19

«جعبه شرودینگر» در جشنواره معتبر نیویورکی پذیرفته شد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، فیلم داستانی «جعبه شرودینگر» به مدت ۹۰ دقیقه به کارگردانی نسیم نقوی و امیر گنجوی، و تهیه‌کنندگی بهزاد جواهری و آرش عزیزی به جشنواره سیب بزرگ (Big Apple) نیویورک راه پیدا کرد.
نشریه معتبر MoveMaker جشنواره سیب بزرگ را که یکی از معتبرترین جشنواره‌های امریکای شمالی محسوب می‌شود، به عنوان یکی از ۲۵ جشنواره معتبر دنیا معرفی کرده است.
در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از فیلم‌های مستقل امریکایی مورد توجه جشنواره Big Apple قرار گرفته و با توجه به بازاریابی و تبلیغات گسترده برگزارکنندگان این جشنواره، فیلم‌سازان و عوامل آثار راه یافته به آن فرصت بهتری برای همکاری با شرکت‌های بزرگ فیلمسازی امریکایی پیدا کرده‌اند.
داستان فیلم «جعبه شرودینگر» الهام گرفته از وقایع ویروس کرونا دریک سال اخیر است.
فیلمنامه «جعبه شرودینگر» را علیرضا کاظمی‌پور و امیر گنجوی به شکل مشترک نوشته‌اند.
پیام آزادی و علیرضا علویان مراحل پس‌تولید مربوط به موسیقی و صداگذاری آن را انجام داده‌اند.
از دیگر عوامل ایرانی این پروژه می‌توان به رضا شیروانی به عنوان تدوینگر اشاره کرد.
تهیه کنندگی اجرایی این فیلم ارسلان براهنی است.
مراحل پس‌تولید این فیلم اوایل سال میلادی تمام شد و پس از آن امتیاز حق پخش آن در امریکای شمالی به شرکت Cinedigm واگذار شد. هم‌چنین قرار است «جعبه شرودینگر» از دو ماه دیگر در قالب بسترهای این شرکت از طرق پلتفرم‌های آمازون Amazon Prime و گوگل Google Play به عنوان محصول اوریجینال Fandor پخش شود.
از آنجا که این فیلم دو ماه دیگر در امریکا و کانادا پخش خواهد شد، امکان چرخش طولانی‌ مدت آن در جشنواره‌ها نیست اما، با توجه به موقعیت ممتاز وب‌سایت Fandor در فضای نقد حرفه‎‌ای، معرفی «جعبه شرودینگر» به عنوان محصول اوریجینال این سایت، شانس خوبی برای دیده شدن دارد.
داستان فیلم که در کانادا می‌گذرد به این شرح است:
سوفیا پس از کنسل شدن پروازش از فرودگاه به خانه برمی‌گردد و با بدن نیمه‌جان شوهرش مارتین که به کرونا مبتلا شده روبرو می‌شود. ‌پس از انتقال شوهرش به بیمارستان، باید قرنطینه ای 14 روزه را به تنهائی در خانه سپری کند. اما ورود زنی مرموز به خانه آنها، باعث به هم خوردن آرامش زندگی سوفیا می‌شود. طوری که روز به روز بیشتر در تنهائی و توهمات خود فرو رفته و به تدریج رابطه‌اش با واقعیت را از دست می ‌دهد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *