11:15

هرچند موج چهارم کرونا بسیاری از مدیران را غافلگیر کرد ولی دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی می‌گوید: ما این وضعیت را پیش‌بینی می‌کردیم و به همین دلیل بازبینی مرحله دوم جشنواره را در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌کنیم.

سیدمجتبی جدی که از آغاز اصرار داشت بخش صحنه‌ای بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی به صورت حضوری برگزار شود، درباره آخرین وضعیت این جشنواره در شرایط موجود کرونایی به ایسنا می‌گوید: بازبینی مرحله اول را انجام دادیم که ۱۷۱ کار در این مرحله و در هشت روز ارزیابی شدند و ۵۸ نمایش به مرحله دوم راه یافتند.

او ادامه می‌دهد: از آن‌جاکه پیش‌بینی می‌کردیم نیمه دوم فروردین‌ماه با موج جدید کرونا روبه‌رو شویم، مرحله دوم بازبینی را در اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی کردیم و قرار است دومین مرحله بازبینی دهم تا بیستم اردیبهشت انجام شود و چون این تاریخ همزمان با ماه رمضان است، با وزارتخانه صحبت کرده‌ایم که در صورت امکان، بازبینی‌ها از افطار تا سحر انجام شود.

جدی درباره تاریخ برگزاری جشنواره نیز توضیح می‌دهد: وزارت علوم بعد از عید فطر جشنواره رویش را برگزار می‌کند و قرار است جشنواره تئاتر دانشگاهی هم ۵ تا ۱۲ خردادماه برگزار شود که تاریخ خوبی است زیرا پیش از تعطیلات نیمه خرداد است که احتمالا بعد از آن هم بار دیگر آمار مبتلایان به کرونا بالا خواهد رفت.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی درباره برگزاری بخش صحنه‌ای این جشنواره به شکل حضوری تاکید می‌کند: حتما بخش اجرای نمایش‌ها را به شکل حضوری خواهیم داشت زیرا بعد از دو هفته قرنطینه، بار دیگر شرایط بهتر می‌شود. ضمن این‌که تئاتر در گروه مشاغل دسته دوم قرار گرفته که در وضعیت نارنجی هم امکان اجرا دارد. بنابراین محدودیتی در این زمینه نخواهیم داشت.

جدی در پایان با اشاره به شور و شوق جوانان دانشجو برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی می‌گوید: بچه‌ها واقعا زحمت می‌کشند و این جشنواره تنها دلخوشی‌شان است که امیدوارم به شکل مطلوبی برگزار شود.

جشنواره تئاتر دانشگاهی معمولا در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. بعد از همه‌گیری کرونا قرار شد جشنواره بیست و سوم به جای نیمه اول سال گذشته، در فصل پاییز برگزار شود ولی به دلیل تعطیلی‌های پیاپی تئاتر در دوران کرونا و از آن‌جا که برگزارکنندگان این جشنواره بر برپایی آن به شکل حضوری اصرار داشتند، قرار شد جشنواره بیست و سوم سال ۹۹ برگزار نشود و سال ۱۴۰۰ در تاریخی نزدیک به تاریخ برگزاری همیشگی خود برپا شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *