10:27

رییس هیات مدیره خانه سینما معتقد است این روزها سینمای خانگی پیش از هر زمان دیگری مورد استقبال مخاطب قرار گرفته و به همین دلیل این بستر تازه باید اندیشه را به خانه‌ها ببرد.

محمدعلی نجفی تهیه‌کننده و کارگردان پیشکسوت سینما و رییس هیات مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با مهر درباره آرزوهای خود برای سینمای ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: آنقدر مساله سینما این روزها پیچیده است که نمی‌دانیم چه آرزوهایی می‌تواند اولویت در سینمای ایران باشد، بعد از شیوع ویروس کرونا، سالن‌های سینمایی در سراسر کشور وضعیت خاصی پیدا کرد و همه توجه مخاطب به سمت سینمای خانگی رفته است.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم در سال ۱۴۰۰ باید به شبکه نمایش خانگی پیش از هر چیز دیگری توجه کرده و به آن اهمیت داد، چرا که در حال حاضر سالن‌های سینمایی هم به لحاظ شرایط کرونایی و هم به لحاظ ترافیک‌های شهری، به گونه‌ای شده که انگار تنها باید در مراسم‌های خاص مانند جشنواره فیلم فجر به سینما رفت. در چنین شرایطی مخاطب در شبکه نمایش خانگی بهتر از آثار سینمایی استقبال می‌کند و می‌توان گفت دریچه جدیدی به سینمای ایران باز شده است.

این کارگردان سینما توضیح داد: امیدوارم مساله سینمای خانگی در سال جاری جدی‌تر گرفته شود و هم فیلمساز و هم جریان‌های دولتی در کنار کمک به توسعه آن، به مسائل تکنیکی و محتوای تولیدی نیز فکر کنند، یعنی سینمای خانگی اندیشه را به خانه‌ها ببرد، تا مخاطب درگیر فیلم و موضوع آن شود. به گونه‌ای که سینمای خانگی در کنار سرگرمی ذهن مخاطب را نیز درگیر کند.

وی ادامه داد: آرزوی من این است که سینما به گونه‌ای شکوفا شود که فیلم دیدن و به فیلم فکر کردن تبدیل به یک مساله شود، زمانی که مخاطب فیلم می‌بیند باید به این حس برسد که پیش از هر چیز یک فیلم می‌بیند، زمانی مخاطب فیلم را در سینما می‌دید و این تفریح را به صورت جمعی تجربه می‌کرد، اما حالا به دلیل شرایط موجود سینما رفتن از حوصله مخاطب خارج شده است.

رییس هیات مدیره خانه سینما در پایان تاکید کرد: مساله مهم دیگری که می‌تواند در سال جاری مورد توجه قرار گیرد، توسعه فیلمنامه‌های اقتباسی است، سینمای ایران این روزها نیازمند این نوع از فیلمنامه‌ها است و باید به آن توجه کرد. در حال حاضر یکی از معضلات سینمای ایران فیلمنامه است، زمانی که بحث اقتباس پیش بیاید بسیاری از این معضلات از بین می‌رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *