23:27

دویچه وله: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ روز ۲۰ مارس را روز جهانی خوشبختی نام‌گذاری کرد.
در نهمین گزارش این مناسبت، فنلاندی‌های برای چهارمین سال پیاپی خوشبخت‌ترین مردم جهان شده‌اند. ایران در میان ۹۵ کشور در رتبه ۷۷ است.
فنلاند: فنلاندی‌ها برای چهارمین سال پیاپی، خوشبخت‌ترین مردم دنیا هستند. کارشناسان می‌گویند، این کشور کوچک واقع در شمال اروپا موفق شده نسخه‌ و شیوه‌ای برای خوشبختی داشته باشد که صرفا وابسته به رفاه اقتصادی نیست.
 ایسلند: ایسلند در گزارش سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در رتبه چهارم قرار داشت. این کشور در نهمین گزارش خوشبختی جهان که با معیارهایی چون رفاه اقتصادی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی و آزادی انتخاب در زندگی در زمینه‌های گوناگون تهیه شده به رتبه دوم ارتقا یافته است.
کشورهای اسکاندیناوی: در میان ده کشور خوشبخت جهان کشورهای اسکاندیناوی حضور چشمگیری دارند. دانمارک رتبه سوم، سوئد رتبه ششم و نروژ هم در رتبه هشتم قرار گرفته‌اند.
سوئیس، هلند و اتریش: سوئیس (عکس)، هلند و اتریش سه کشور دیگر اروپایی هستند که در رتبه‌های چهارم، پنجم و دهم در میان ده کشور خوشبخت جهان جای گرفته‌اند.
جهش خوشبختی در آلمان: در حالی که میزان خوشبختی و احساس رضایت مردم آلمان در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در رتبه پانزدهم قرار گرفته بود، این کشور با وجود بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ با یک جهش در رتبه هفتم جای گرفت.
نیوزیلند: در میان ده کشور اول خوشبخت جهان به غیر از نیوزیلند که در رتبه نهم قرار دارد. نیوزیلند از معدود کشورهای جهان است که بر کرونا غلبه کرده است.
اسرائیل: اسرائیل تنها کشور خاورمیانه است که با وجود همه تنش‌ها و دشمنی‌ها مردمانش در میان ۲۰ کشور خوشبخت جهان قرار دارند. این کشور از رتبه دوازدهم به رتبه یازدهم ارتقا یافته است.
استرالیا: در لیست سال ۲۰۲۰ خوشبختی، استرالیا در رتبه دوازدهم جای گرفته است.
آمریکا: ایالات متحده آمریکا سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. کرونا در این کشور بیداد می‌کند، در انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ شکست خورد و جو بایدن رئیس جمهور شد. در لیست جدید، احساس رضایت و خوشبختی آمریکایی‌ها از رتبه شانزده در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به رتبه چهاردهم در سال ۲۰۲۰ ارتقا یافت.
کانادا: جایگاه این کشور با سقوط پنج پله‌ای از رتبه دهم بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به رتبه پانزدهم در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *