15:40

گروه پرآوازه «شکسپیر و شرکا» پس از مدت‌ها تعطیلی به دلیل همه‌گیری کرونا، با نمایش «شاه لیر» اجرای تئاتر زنده برای تماشاچیان را در آمریکا از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، گروه تئاتر شکسپیر و شرکا پس از یک وقفه طولانی به دلیل شیوع کرونا، از تابستان امسال با تئاتر شاه لیر به عرصه اجراهای زنده برای مخاطبان حضوری بازمی‌گردد.

نمایش شاه لیر که از ۲ ژوئیه تا ۲۹ اوت (۱۱ تیر تا ۷ شهریور ۱۴۰۰) روی صحنه خواهد رفت، اولین تئاتری است که در آمفی‌تئاتر روباز نیو اسپروس به نمایش درمی‌آید. این آمفی‌تئاتر به تازگی در محوطه شرکت شکسپیر و شرکا در لناکس ماساچوست افتتاح شد.

به استناد بیانیه رسمی شرکت شکسپیر و شرکا، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های مصوب بهداشتی از شروط تماشای تمامی نمایش‌های زنده و حضوری این گروه است.

چندی پیش زمزمه‌هایی نیز از بازگشایی قریب‌الوقوع تئاترهای برادوی پس از بیش از یک سال به گوش رسید.

به گفته بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، به زودی مراکز تزریق واکسن کرونا در برادوی مستقر خواهد شد تا کار واکسیناسیون اهالی تئاتر انجام شود. وی همچنین از ایجاد مراکز تست کرونا در نزدیکی تماشاخانه‌های این محله خبر داد و گفت: باید جامعه تئاتر را برای پاییز آماده کنیم. تا آن زمان وضع جهان بهتر خواهد شد.

در حال حاضر توقف ساخت و اجرای نمایش در برادوی تا ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰) ادامه دارد و هنوز زمان‌بندی مشخصی برای بازگشایی‌ها اعلام نشده است.

تماشاخانه‌های پایتخت تئاتر جهان به دنبال شیوع ویروس کرونا از اواسط ماه مارس سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند. این تعطیلی‌ها به اقتصاد شهر نیویورک که به گردشگری، رستوران گردی و سرگرمی وابسته است، ضربه سختی زد.

براساس برآوردها، برادوی سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار برای اقتصاد نیویورک درآمدزایی می‌کند. صنعت تئاتر در این محله حدود ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرده بود و با تعطیلی آن، اهالی تئاتر از عوامل تولید گرفته تا بازیگران در یک سال گذشته به ناچار یا به دنبال فرصت‌های شغلی دیگر در حوزه سرگرمی رفتند و یا به کارهای غیرمرتبط مشغول شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *