17:13

شمار کل مبتلایان به کووید۱۹ از ابتدای شیوع آن در هند تاکنون از ۲۰ میلیون نفر گذشت و به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید، آماری که نشان می‌دهد به رغم کمک‌های بین‌المللی، سونامی کرونا در این کشور همچنان مهار نشده است.
به گزارش یورونیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از کارشناسان بار دیگر بر غیر واقعی بودن آمار وزارت بهداشت هند در مورد قربانیان کرونا تأکیده کرده و گفته‌اند که شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا بسیار بیشتر از این ارقام است. پیش از این نیز گفته شده بود آمار واقعی کرونا در هند ۵ تا ۱۰برابر بیشتر از آمار رسمی است.
در واقع اطلاعات مربوط به بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شده و به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند یا افرادی که بر اثر شدت بیماری در خانه یا در خیابان جان می‌دهند، در آمار رسمی لحاظ نمی‌شود. دلیل بیشتر موارد مرگ و میر کرونا نیز کمبود امکانات بیمارستانی از جمله تخت و کپسول اکسیژن است. بسیاری از جان‌باختگان کرونا هم به دلیل کمبود امکانات پیش از مرگ آزمایشی انجام نداده‌اند و بنابراین ابتلای آنها هرگز تأیید نشده است.
از سوی دیگر کارشناسان با استناد به کندی روند مهار کرونا و سرعت گسترش بیماری در هند، در مورد تشدید این وضعیت بحرانی در روزهای آینده هشدار داده و می‌گویند که هیچ چشم‌اندازی برای پایان این وضعیت وجود ندارد.
یک کارشناس ارشد به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید که در تماس با سیاستگذاران هندی به آنها گفته خوش‌بینی‌شان برای بهبود اوضاع در روزهای آینده درست نیست چون برعکس، وضعیت «نگران‌کننده‌تر» خواهد شد. دکتر آشیش جها، رئیس دانشکده بهداشت همگانی دانشگاه براون آمریکا به این خبرگزاری گفت: «من سعی کردم به آنها بفهمانم که حتی اگر همه کارها خوب پیش برود، باز هم در هفته‌های آینده همه چیز وحشتناک خواهد بود و احتمالا این وضعیت برای مدتی بسیار طولانی ادامه خواهد داشت.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *