1:11

بانی‌فیلم: در حالی که فردا فهرست آثار حاضر در جشنواره جهانی فیلم کن اعلام خواهد شد، برخی از خبرها حاکی‌ست که فیلمی از یک کارگردان ابرانی‌تبار در بخش رسمی این فستیوال فرانسوی حضور دارد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از پاریس، به گفته پخش کننده فیلم «ماه خونین و لبخند مونالیزا» آخرین ساخته انا لی‌لی امیرپور، برای بخش رسمی جشنواره کن ۲۰۲۱ انتخاب شده است.
انا لی‌لی امیرپور از پدر و مادر ایرانی در انگلیس به دنیا آمده و ‌در همان کودکی به امریکا رفت، او در ۱۲ سالگی به ایران آمد و یک فیلم کوتاه هم ساخت.
ایم کارگردان با نخستین فیلم بلندش «دختری تنها در شب به خانه می‌رود» توجه‌ها را جلب کردو این فیلم در جشنواره های گوناگون هم شرکت داشت.
وی با فیلم «دار ‌دسته بد» در مسابقه جشنواره ونیز ۷۳ نیز شرکت داشت و برنده یک جایزه هم شد.
قرار است روز پنج شنبه سوم ژوین در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن لیست فیلم‌های برگزیده اعلام شود.
«ماه خونین و لبخند مونالیزا» آخرین فیلم این کارگردان ایرانی‌تبار با حضور کیت هادسن و دیگر بازیگران امریکایی ساخته شده. فیلم یک اثر جنایی / پلیسی است و داستان زنی جوانی را روایت می‌کند که در جهانی زندگی می‌کند که کدهای اجتماعی‌اش به هم ریخته و او در آنجا گم شده است. این زن جوان‌ دارای قدرتی ماورای طبیعی است.
گفتنی‌ست که در همه فیلم‌های این کارگردان، دنیای بسیار ویژه ترسیم می‌شود. او «ماه خونین و لبخند مونالیزا» را در نیوارلیان امریکا ساخته است.
اینکه آخرین اثر لی‌لی امیرپور درکدام بخش از قسمت رسمی جشنواره (مسابقه یا نوعی نگاه) حاضر خواهد بود در روز پنج شنبه مشخص خواهد شد.
امیرپور پیش از این با اولین اثر بلند خود در ۲۰۱۴ به شهرت رسید. او در ضمن بازیگر و سناریست و تهیه کننده نیز هست.
جدا از این خبر، جشنواره کن اعلام کردکه امسال یک «نخل طلای افتخاری» در روز افتتاحیه به جودی فاستر بازیگر معروف امریکایی خواهد داد.
از سوی دیگر در رابطه با سینمای ایران ، صحبت از حضور « قهرمان» آخرین اثر اصغر فرهادی، نیز شنیده می‌شود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *