13:05

«مادرم ایران» اثر علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر، به مناسبت جشن پنجاهمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشور ایران و چین در پکن اجرا می‌شود.
علی رهبری آهنگساز و رهبر بین المللی ارکسترهای جهان در گفت وگو با ایرنا ضمن اعلام خبر انتخاب سمفونی مادرم ایران برای جشن پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک ایران و چین گفت: مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن، مشهورترین سالن اپرا، تئاتر و کنسرت کشور چین حق اجرا و ضبط ویدیویی۲ اثر از مجموعه مادرم ایران را به مناسبت جشن پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین ایران و چین خریداری کرده است.
وی افزود: این دو پوئم سمفونی قرار است در مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performing Arts» با ارکستر سمفونیک مرکز ملی هنری در سوم و چهارم مردادماه سال جاری اجرا شود.
رهبری تاکنون سه آلبوم مادرم ایران را توسط شرکت آلمانی ناکسوس به بازار جهانی عرضه کرده و در حال حاضر مشغول ضبط آلبوم های چهارم و پنجم این مجموعه به نام های «چنین گفت زرتشت»(حدود یک ساعت)، «غمنامه پارسی»(حدود یک ساعت و نیم) و «بلبل های پارسی» (حدود ۲۵ دقیقه) برای برادران سعیدی ۲ خواننده جوان اصفهانی است.
وی که در دنیا به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک شهرت پیدا کرده در اصل رشته اولش آهنگسازی و موسیقی ملی بوده و از دوران کودکی تا نوجوانی در کنار موسیقی غربی در حوزه موسیقی سنتی نزد استاد رحمت اله بدیعی آموزش کامل ردیف های موسیقی اصیل ایرانی را طی کرده و آثار او با بُن مایه موسیقی سنتی ایران نوشته شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *