14:45

«جوکر ۲» بر مبنای فیلمنامه‌ای ساخته می‌شود که تاد فیلیپس، نویسنده و کارگردان فیلم نخست آن را می‌نویسد.
به گزارش مهر به نقل از اسکرین رنت، تاد فیلیپس به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه «جوکر ۲» بازمی‌گردد. فیلیپس که کارگردان و یکی از نویسندگان فیلم «جوکر» بود، رسماً به عنوان یکی از نویسندگان فیلم بعدی «جوکر» انتخاب شده است.
فیلم نخست هم با تحسین منتقدان روبه رو شد و هم چندین جایزه مهم را از آن خود کرد که جایزه بهترین بازیگر برای خواکین فینیکس از جمله آنها بود. از همین رو طرفداران فیلم به شدت منتظر ساخته شدن قسمت دوم آن هستند.
فیلم اول به کارگردانی فیلیپس بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم خود او با همراهی اسکات سیلور ساخته شد و داستان یکی از چهره‌های شر دنیای دی‌سی را تصویر کرد.
با این حال این فیلم از نظر لحن روایت داستان با دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی کاملاً متفاوت بود و تفاوت‌های اصلی از نظر سبکی با آن مجموعه داشت و با این حال باز هم در گروه سنی بزرگسال جای گرفت.
در حالی که گفته شده تاد فیلیپس برای نوشتن فیلمنامه قرارداد بسته، هنور روشن نیست که آیا سیلور نیز بار دیگر با وی همراه خواهد بود یا خیر.
داستان جوکر که به چگونگی تبدیل شدن «آرتور فلک» به «جوکر» می‌پرداخت این نقدها را مطرح کرد که داستان فیلم در نهایت خشونت را منصفانه قلمداد کرده است و در دنیایی که هر روز خبری از تیراندازی به مردم و تروریسم داخلی از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد شاید خیلی‌ها احساس همذات‌پنداری با جوکر را داشته باشند در حالی که به صورت سنتی غرض نشان دان شخصیتی روان پریش بوده است.
در هر حال داستان «جوکر» هیچ ارتباطی با دیگر داستان‌های ابرقهرمانی دنیای کمیک‌های دی‌سی ندارد و در حالی که «بتمن» با بازی رابرت پتینسون و به کارگردانی مت ریوز قرار است ۲۰۲۲ اکران شود، این فیلم ربطی به آن نخواهد داشت.
«جوکر» که با بودجه حدود ۷۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، با فروش بیش از یک میلیارد دلار در سراسر دنیا با اقبال زیادی روبه‌رو شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *