13:37

فیلم «بندر بند» به کارگردانی منیژه حکمت و تهیه‌کنندگی مشترک وی با مهشید آهنگرانی فراهانی، پس از حضور در جشنواره‌هایی چون تورنتو، زوریخ، میل ولی، بسفر، هاینان آیلند، فیلم‌هایی از جنوب و … و کسب جایزه بهترین فیلم در جشنواره کلکته، توسط شرکت ایریماژ که توزیع بین‌المللی فیلم را به عهده دارد، برای پخش در کانادا به شرکت مانگرل میدیا واگذار شد.
به گزارش رسید، بنا به اعلام مانگرل میدیا، اکران عمومی این فیلم به محض رفع محدودیت‌های حاصل از انتشار ویروس کرونا انجام می‌شود.
این شرکت در سال 1994 به دست حسین آمارشی پایه‌گذاری شد و در مدتی کوتاه، در مقام شرکتی مستقل، به واسطه نگاهی متفاوت به آثار سینمایی، به پخش‌کننده‌ای تاثیرگذار در کشور کانادا مبدل شد. این شرکت که توزیع کننده انحصاری سونی پیکچرز در کشور کاناداست، در مجموعه فیلم‌هایی که در اختیار دارد، به برندگان نخل طلای کن (از جمله «دله دزدها»ی هیروکازو کره ادا، «من، دنیل بلیک» کن لوچ، «طعم گیلاس» عباس کیارستمی، «روبان سفید» میشاییل هانکه و «بچه» برادران داردن)، برندگان اسکار (از جمله «مرا با نامت بخوان» لوکا گوادانینو، «منچستر کنار دریا» کنت لونرگان، «زن شگفت انگیز» سباستیان للیو، «زیبایی بزرگ» پائولو سورنتینو و «عشق» میشاییل هانکه)، آثار فیلمسازان مولف (از جمله پدرو آلمودووار) و فیلم‌های نوجویانه سینمای کانادا و سایر کشورهای دنیا توجهی ویژه داشته است.
مانگرل میدیا که جدا از آثار کیارستمی، سابقه پخش فیلم‌هایی ایرانی چون «تخته سیاه» را نیز در کارنامه دارد، در سال های اخیر، با توجه به حضور موثر آمارشی در حوزه تولید و مشارکت در آثاری چون «همه چیز روبراه خواهد شد» ویم وندرس، «بروکلین» جان کرولی، «نیمه دیگر» جوئی کلاین، «مادی» آیسلینگ والش، «کوچکترهای غول آسا»ی کیت برمان و «سال سالینجری من» فیلیپ فالاردو به دامنه فعالیت‌های خود وسعت داده است.
این فیلم که در روزهای اخیر، جایزه «نتپک» را از دریافت کرده‌ است، پیش از این در جشنواره‌هایی چون تورنتو، زوریخ، میل ولی، بسفر، فیلم‌هایی از جنوب، هاینان آیلند و … حضور داشته و در جشنواره کلکته جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرده‌ است..
در «بندربند» رضا كولغانى، امير حسين طاهرى، مهلا موسوى و پگاه آهنگرانى بازی کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *