23:31

در حالی که یک سال از تعطیلی سینماهای بریتانیا می‌گذرد، ۹۵ درصد فعالان این صنعت گفته‌اند تحت تاثیر جدی کرونا در وضعیت بدی به سر می‌برند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، حالا دقیقاً یک سال از زمانی که سینماهای بریتانیا درهای خود را بستند می‌گذرد و ۹۵ درصد از آن‌ها می‌گویند وضعیت بدی به خاطر بحران کووید -۱۹ دارند.

نظرسنجی جدیدی که توسط جامعه سینمای لندن (SOLT) برگزار شده تصویری نگران‌کننده از صنعتی را به نمایش می‌گذارد که به خاطر کرونا فلج شده و با مشکلات مالی چشمگیری مواجه است. نظرسنجی از ۹۴۴ سالن سینما، گروه نمایش و فعالان آزاد صنعت سینما انجام شد.

بیش از ۹۵ درصد گفتند تحت تاثیر جدی کرونا قرار گرفته‌اند. از ۱۸۶ سازمان‌دهنده سینمایی که به سوال‌ها پاسخ دادند، ۵۳ عدد گفتند بیش از یک میلیون پوند (۱.۴ میلیون دلار) ضرر کرده‌اند. این شامل ۱۶ سازمانی می‌شد که گفتند بیش از ۵ میلیون پوند ضرر کرده‌اند. ضرر کل ۱۶۵ سازمان تقریباً ۲۰۰ میلیون پوند بود.
به مناسبت یک سالگی بسته شدن سینماها، مجموعه‌ای از نام‌های بزرگ صنعت سینمای بریتانیا از جمله کیت وینسلت، کلر فوی و چیوتل اجیوفور کمپینی برای افزایش آگاهی نسبت به «صندوق هنرمندان سینما» ایجاد کرده‌اند تا بتوانند به کارکنان این صنعت کمک کنند.

نظرسنجی انجام شده همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از کارکنان این صنعت مجبور شده‌اند در دوران پاندمی شغل‌هایی در صنایع دیگر پیدا کنند یا کلاً از این بخش خارج شوند. یک نفر از هر چهار کارمند آزاد این صنعت که در نظرسنجی شرکت کرد گفت بیکار شده یا در دوران پاندمی فعالیت خود را متوقف کرده است.

در میان سازمان‌های سینمایی واقع در انگلستان، ۶۰ درصد گفتند می‌خواهند از هفدهم مه دوباره فعالیت خود را آغاز کنند. این مرحله سوم در برنامه دولت و زمانی است که دولت گفته سینماها می‌توانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند. حدود ۸۳ درصد از سازمان‌ها گفتند می‌خواهند از بیست‌ویکم ژوئن که آغاز مرحله چهارم برنامه دولت است دوباره شروع به کار کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *