14:24

ویدئو چیدمان «حنابندان» عنوان نمایشگاهی است که از روز دوشنبه در گالری گلستان عمارت سعدی برپا شده است.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این ویدیو آرت با هدف نمایش تأثیرات ناشی از جنگ بر روی کودکان توسط فرشته عالمشاه تهیه و ارائه شده است. این هنرمند که خود در کودکی در دزفول زندگی کرده است و هشت سال جنگ ایران و عراق را درک کرده از تاثیر مخرب جنگ برکودکان می گوید.
فرشته عالمشاه، هنرمند محیطی، ویدئوآرتیست و فعال محیط زیست آثار هنری زیادی را با موضوع کودکان جنگ، محیط زیست و حقوق زنان خلق کرده است.
وی معتقد است انسان، محیط زیست و تاثیرات جنگ بر آنها غیر قابل تفکیک است و هر آنجا که جنگ باشد محیط زیست نابود می‌شود و بر ذهن انسان نیز اثر می گذارد.
این هنرمند محیطی در خصوص ویدئو آرت «حنابندان» که در گالری گلستان حوزه هنری اصفهان واقع در عمارت سعدی در خیابان استانداری به نمایش گذاشته شده است، گفت: این اثر را از سال ۹۰ و با توجه به خاطراتی که از دوران کودکی در ذهن داشتم، تولید کردم؛ در واقع این ویدئو چیدمان از تجربیات دوران کودکی من است که برای مردم بازخوانی کرده‌ام.
وی در تولید ویدئو آرت «حنابندان» از کودکان افغان استفاده کرده است، این کودکان که خود مدت‌ها است پدرشان را ندیده بودند، زبان مشترکی در خصوص جنگ دارند.
عالمشاه  تاکید کرد: جنگ برای کودکان مرز قائل نمی‌شود و همه به یک میزان آسیب می‌بینند، در جنگ فرقی بین کودکان افغان، سوریه‌ای، یمنی و انگلیسی وجود ندارد.
این هنرمند محیطی با اشاره به خاطرات خود از جنگ ایران و عراق گفت: مادر و خاله‌ام برای ما سفره حنابندان پهن می کردند و با حنا روی دست، پا و بدن ما نقش و نگار می زدند و ما این را مثل یک بازی می دانستیم ولی در سال 88 که قصد کردم خاطراتم را بنویسم زمانی که علت را جویا شدم مادرم گفت به علت اینکه جنازه هایمان شناسایی بشود این کار را می کرده است.
وی درخصوص ویدیو آرت افزود: ویدئو آرت هنر کاملی است، هنری که به خوبی می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و او را به دنبال خود حرکت دهد.
گفتنی است ویدئوچیدمان «حنابندان» از ۲۷ تا سه خرداد ماه در خیابان استانداری، گذر سعدی، گالری گلستان به نمایش درمی آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *