14:59

بازیگر مجموعه «شهرزاد» گفت: لازمه هر نقشی برای ایفا شدن پژوهش است و هر بازیگری باید آن را جدی بگیرد چرا که با پژوهش بازیگر می‌تواند مابه ازای بیرونی شخصیت را در جامعه پیدا کند.
به گزارش اینا، ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما و تلویزیون با توجه به برگزاری چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی درباره اهمیت تحقیق و پژوهش برای بازیگر گفت: یکی از نکات اساسی و مهم در بازیگری در ابتدا شناختن نقش است که لازمه آن شناخت، تحقیق و کنکاش درباره نقش‌ها است.
وی ادامه داد: زمانیکه فیلمنامه ارسال می‌شود در ابتدا در ناخوداگاه بازیگر اتفاقاتی می‌افتد که بتواند با نقشی که کارگردان تشخیص داده، هم ذات پنداری و با در نظرگرفتن مولفه‌های دیگری که در بازیگرها متفاوت است در نهایت برای پذیرفتن یا نپذیرفتن نقش تصمیم گیری کند.

بازیگر فیلم عروس همچنین گفت: معمولا در ایفای هرنقش موقعیت اجتماعی آن شخصیت را در اولویت قرار می‌دهم و اگر آن را بفهمم سعی می‌کنم با چارچوب‌هایی که خودم دارم شخصیت را بازی کنم و در این مرحله قطعا تحقیقاتی نیز باید صورت پذیرد.

پورعرب خاطرنشان کرد: همه نقش‌هایی که تا به امروز بازی کرده‌ام را بدون درنظر گرفتن میزان فروش، دوست دارم و برای ایفای نقش‌های خوب که مردم هم دوست داشته باشند تلاش کردم و اگر هم خوب نشده از مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: در دهه‌های گذشته کارگردان، تهیه کننده، فیلمبردار و… برایم خیلی اهمیت نداشت اما امروز برایم جزو اولویت‌ها برای پذیرفتن نقش‌ها محسوب می‌شود. در گذشته سعی می‌کردم خود را با عوامل هماهنگ کنم اما امروز نگاهم متفاوت شده است.

این بازیگر سینمای ایران خاطرنشان کرد: به نظرم تحقیق و پژوهش در مورد نقش‌های پیشنهادی به بازیگر بسیار کمک می‌کند زیرا با پژوهش یک بازیگر می‌تواند ما به ازای بیرونی شخصیت را در جامعه امروزی پیدا کند و خود را بیشتر در قالب نقش پیدا کند.

اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی به دبیری بهروز محمودی بختیاری خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *