14:21

بانی‌فیلم: توسط انتشارات روزنه‌کار چاپ شد.
کتاب «روزی روزگاری در سینما» درباره سینماهای قدیم تهران است، سینماهایی که به قول نویسنده‌اش پرویز نوری، معبد رویاهای نسل ما بود. از رکس و متروپل و مایاک و کریستال گرفته تا مولن روژ و رادیوسیتی و پارامونت… و ما فیلم‌های خاطره انگیز عمرمان را در این سینماها دیدیم.
کتاب «روزی روزگاری در سینما» به تاریخچه این سینماها و فیلم‌هایی که نشان داده‌اند و خاطرات نویسنده از این سینماها می‌پردازد.
پرویز نوری نویسنده و منتقد سرشناس که در کارنامه هنری‌اش کارگردانی شماری از فیلم‌های سینمایی را نیز دارد به بهانه چاپ کتابش یادداشتی هم برای بانی‌فیلم نوشت.

این یادداشت پرویز نوری می‌خوانیم:

کتاب نه کتاب‌خوان

«می‌دانیم که اهل مطالعه بین مردم سرزمین ما بی‌نهایت قلیل است- یا شاید صفر باشد- متاسفانه. البته تاسف بیش‌تر اینکه وقتی کتاب‌های تخصصی در رشته‌های گوناگون (ادبی، هنری و علمی) منتشر شده باشد. به همین خاطر هم هست که ناشرها کتاب‌ها را در تیراژهای نازل پانصد تا هزار نسخه بیشتر چاپ نمی‌کنند. حالا دقت کنید در میان هشتاد میلیون آدم، حتی هزار نفر هم پیدا نمی‌شود که کتاب‌خوان باشد!
آن چه به کتاب‌های مربوط به هنر سینما اهمیت و ارزش می‌بخشد، روشن ساختن افکار و اندیشه‌های ‌آن‌هاست که عشق و اشتیاقی به هنر سینما داشته و دارند ولی با حیرت و تاسف، کم‌تر علاقمند به سینما حاضر است اندکی از وقت خود را صرف مطالعه و یادگیری در این رشته کند.
به هر رو، ما کتاب را برای دل خودمان می‌نویسیم حال اگر مشتاقی هم داشته باشد چه بهتر.»

گفتنی‌ست «روزی روزگاری در سینما» در ۲۸۲ صفحه و با قیمت ۴۷هزار تومان توسط انتشارات روزنه‌کار به چاپ دوم رسید و هم‌اکنون در اختبار علاقمندان به هنر سینما قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *