14:40

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۵۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۵ هزار و ۲۶۱ نفر رسید. پنج هزار و ۵۳۳ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.
به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۱۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.
وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۱۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۷ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
بر اساس این گزارش، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.
وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۷۰۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۹۰ هزار و ۳۴۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۸ دوز رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *