12:41

کمند امیر سلیمانی می‌گوید فرم چهره‌اش برای نقش‌های مثبت مناسب تر است و خودش هم نقش‌های مثبت را ترجیح می‌دهد اما اگر نقش منفی خوبی به او پیشنهاد شود حتما می‌پذیرد و اولین نقشی هم که باعث شده او شناخته شود نقشی خاکستری در سریال «پدرسالار» بوده است.
به گزارش ایسنا، کمند امیرسلیمانی بازیگری را از کودکی آغاز کرد و با نقش آذر در سریال «پدرسالار» به شهرت رسید. این بازیگر تا به امروز در مجموعه های زیادی از جمله «مشق عشق»، «ساعت شنی»، «همسایه‌ ها»، «تبریز در مه»، «هوش سیاه»، «سارق ‌روح» و… جلوی دوربین رفته است.
امیرسلیمانی که این روزها سریال «پریا» با بازی او در آی فیلم بازپخش می‌شود، در این سریال نقش گلنوش(گلی) را ایفا می کند؛ زن جوانی که روانشناس است و در یک مرکز مشاوره کار می کند.
این بازیگر تاکید می کند که بازی در قالب شخصیت هایی همچون «گلی» کار چندان دشواری نیست اما هر نقشی جذابیت های خاص خودش را دارد.
امیر سلیمانی که در سریال «پریا» ایفای شخصیتی مثبت و مهربان را بر عهده دارد، درباره این موضوع توضیح داد: هر بازیگری دوست دارد نقش های جدید را تجربه کند و نمی خواهد خودش را با نقش های شبیه هم تکرار کند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم؛ اما گاهی شرایط طوری رقم می‌ خورد که باعث می‌ شود یکسری نقش‌ های خاص به بازیگر پیشنهاد شود. همچنین عوامل جانبی مثل فرم صورت، نوع و تن صدا هم در این موضوع دخیل هستند. شاید چهره من هم بیشتر برای نقش‌ های مثبت مناسب باشد. البته خودم هم نقش ‌های مثبت را به منفی ترجیح می‌ دهم و دوست دارم مخاطبان مرا بیشتر با این نقش‌ ها به یاد بیاورند.
او افزود: البته من هم نقش خاکستری و منفی کم نداشته ام. اگر نقش منفی خوبی پیشنهاد شود، حتماً در پذیرشش تردید نخواهم کرد. هر نقشی جذابیت خودش را دارد و می‌تواند هنرپیشه را با خود درگیر کند. اصلاً اولین نقشی که باعث شد شناخته شوم خاکستری بود. منظورم نقش آذر در سریال «پدرسالار» است. هنوز هم بسیاری از مردم این نقش را از من به یاد دارند و فراموش نکرده اند. به هر حال، همان طور که گفتم من هم دوست دارم نقش‌ های متفاوت را تجربه کنم.
امیرسلیمانی با بیان اینکه به دلیل مشغله های کاری این روزهایش فرصت نکرده است، بازپخش سریال «پریا» را ببیند، درباره نقشی که در این سریال ایفا کرده، توضیح داد: گلی زندگی خوبی را در کنار همسر و فرزندانش می گذراند و برعکس برادرش کیوان با مشکلات و چالش خاصی روبه رو نیست. او در عین حال به واسطه تخصصی که در علم روانشناسی دارد، می ‌کوشد تا به اعضای خانواده اش کمک کند. ایفای نقش چنین کاراکترهایی کار خیلی سختی نیست، چرا که فراز و فرود و پیچیدگی چندانی ندارند. خود من قبلاً بارها نقش های اینچنینی را بازی کرده‌ ام و با آنها آشنا هستم. البته این را هم باید در نظر گرفت که هر نقش یکسری ویژگی های مخصوص به خودش را دارد و همه نقش ‌ها شبیه به هم نیستند. ممکن است در ظاهر شباهت های زیادی به هم داشته باشند اما در نهایت از هم متمایز و متفاوت هستند.
او در پاسخ به این پرسش که با وجود اینکه شخصیت گلی نقش پیچیده و متفاوتی نبوده است، چه عاملی او را برای بازی در سریال «پریا» ترغیب کرد؟ گفت: دوست داشتم همکاری با آقای سهیلی ‌زاده و گروهش را تجربه کنم. شاید نقش خودم تا حدودی ساده به نظر برسد اما سریال قصه جذابی داشت و به موضوعی می‌ پرداخت که واقعا نیاز جامعه امروز است. از سوی دیگر، بازیگران خیلی خوبی هم در سریال حضور داشتند که دلم می خواست با آنها همبازی شوم. مثلاً سال ها پیش با آقای پاک نیت در سریال «پدرسالار» همبازی بودم و خیلی خوشحالم که دوباره با ایشان همکاری داشتم. همه این عوامل باعث شد که دوست داشته باشم در سریال «پریا» بازی کنم.
امیر سلیمانی درباره موضوع سریال «پریا» که بیماری ایدر است، توضیح داد: طبیعی است که قصه و موضوع یک سریال برای بازیگر مهم باشد. سریال «پریا» به شکل مستقیم به سراغ بیماری ایدز رفته است و درباره آن به مخاطب خود اطلاعات می دهد. فکر می‌ کنم همیشه نسبت به اطلاع رسانی درباره بیماری ایدز یک کم کاری صورت گرفته و اطلاعات کافی در اختیار مردم قرار نگرفته است. هنوز هم خیلی از خانواده ‌ها و جوانان درباره این بیماری و راه‌های انتقالش اطلاعات زیادی ندارند و همین مسئله، آنها را در معرض خطر قرار می دهد. لازم است که جامعه با این بیماری و راه‌ های انتقال و درمانش آشنا شود تا بتواند از خودش در برابر آن محافظت کند. یکی از راه ‌های ارائه اطلاعات هم سریال‌ های تلویزیونی هستند که می ‌توانند علاوه بر سرگرم کردن مخاطب، به آنها آموزش های کافی بدهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *