15:27

«اکونومیست»، نشریه انگلیسی در گزارشی عنوان کرده است که به ۱۰ میلیون دلیل، جهان باید در برابر کرونا واکسینه شود. همه‌گیری ویروس کرونا هشدار می‌دهد که تا مردم کشورهای فقیرتر، واکسینه نشده‌اند، خطر همچنان در پیش است.
آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.
به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:
_ «ال پائیس»، نشریه اسپانیایی نوشته است: موشک‌های رژیم اشغالگر، برج جایگاه نهادهای رسانه‌ای را ویران کرد؛ برجی ۱۵ طبقه که دفتر خبرگزاری «الجزیره» و «آسوشیتدپرس» و برخی از رسانه‌های خصوصی در آن واقع شده بود. این موشک‌ها غیرنظامیان از جمله هشت کودک را هدف گرفته بودند. بحرانی سر گرفته است که کسی نمی داند از کجا سر در بیاورد. شش روز پی درپی است که تبادل آتش میان رژیم اشغالگر و نیروهای حماس شکل گرفته است.
_ «اکونومیست» در گزارشی با عنوان «شکاف دموکرات‌ها» نوشته است: جنگ در غزه، دموکرات‌ها را در آمریکا دو شقه کرده است. دموکرات‌ها به خاطر رژیم اشغالگر، دو پاره شده‌اند. با بمباران رژیم اشغالگر علیه غزه و ریزش باران بمب از سوی حماس بر تل آویو و دیگر شهرها و گسترش ناآرامی‌ها، دیگر جو بایدن نمی‌تواند از دغدغه‌های خاورمیانه، رهایی پیدا کند. شرایط حامی رژیم اشغالگر در میان دموکرات‌ها، اکنون ناآرام است.
_ «اکونومیست» در گزارش دیگری با عنوان «قطره ای به نام هند» به همراه طرحی که در آن آمپولی که بر نوک آن قطره‌ای چکیده است و آن قطره هند است، نوشته است: تا چه حد باید نگران ویروس جهشی هند بود؟ جدای از آن، به ۱۰ میلیون دلیل، جهان باید در برابر کرونا واکسینه شود. همه‌گیری ویروس کرونا، هشدار می‌دهد که تا مردم کشورهای فقیرتر، واکسینه نشده‌اند، خطر همچنان در پیش است.
_ «گاردین» نیز در گزارشی با عنوان «خانه در بحران است» نوشته است: خانه جمهوری‌خواهان آمریکا، در بحران است. کنار گذاشتن لیزچینی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، هنوز تاوان دارد. چینی می‌گوید باید مک کارتی را فرا خواند تا درباره ترامپ و حمله به کاخ کنگره، شهادت بدهد. اما گذشته از آن، اکنون پرسش این است که آیا حزب جمهوری‌خواهان می‌تواند دست ترامپ را کوتاه کند؟

* از حاشیه خبرها:
پژوهشگران در تازه‌ترین یافته خود می‌گویند، بازی‌های پرتحرک ویدیویی یا همان ویدیو گیم‌ها، می‌توانند ورزشی مناسب برای مغز باشند. بازی‌هایی که به رشد درک انسان، کمک می‌کنند. ویدیو گیم‌های پرتحرک، همه بدن انسان را در این بازی‌ها به کار می‌گیرند و مهمترین آنها اثرهایی بر مغز بیمار دچار آلزایمر است. می‌گویند در جهان نزدیک به سه میلیون تن به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این بیماری هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *