16:08

بانی‌فیلم:

در میان ستارگان سینمای امریکا و بازیگران مشهور هالیوودی، دنزل واشنگتن در مرتبه‌ای بالا قرار دارد. این بازیگر سیاهپوست از پلکان شهرت و محبوبیت آرام آرام و با اتکا به استعداد و پشتکارش بالا رفت و خود را به عنوان یک هنرپیشه صاحب سبک و قوی تثبیت کرد.
او در گونه‌های مختلف سینمایی بازی‌های متفاوتی ارائه داد؛ از شخصیت یک مصلح در «مالکوم ایکس» تا یک وکیل زبده در «پرونده پلیکان» تا پلیسی فاسد در «روز تعلیم» و حتی نقش یک جاسوس کنار کشیده در «خانه امن»…
دنزل واشنگتن آنقدر در نشان دادن و باورپذیر کردن نقش‌هایش تبحر دارد که حتی در نقش‌های اکشن هم عالی ظاهر می‌شود؛ از «۲ اسلحه» تا «ایکوالایزر»!
دیروز این بازیگر با سبک سینما ۶۶ ساله شد (متولد۲۸ دسامبر ۱۹۵۴)؛ او امروز هم از هنرپیشه‌هایی‌ست که مورد توجه کارگردانان و تماشاگران سینماست. هم اکنون فیلم «چیزهای کوچک» واشنگتن روی پرده سینماهاست.
دنزل واشنگتن هنگام دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول در سال ۲۰۰۱ در سالن کداک نیاتر، خاطره‌ای از دوران تحصیلش در رشته بازیگری گفت که سایت آکادمی اسکار آن خاطره را دیروز منتشر کرد:
«وقتی برای اولین بار به عنوان بازیگر در دانشگاه شروع به تحصیل کردم، مسئولان آنجا از هر کدام از ما پرسیدند که می‌خواهیم چه کار کنیم.؟ من در پاسخ گفتم می‌خواهم بهترین بازیگر جهان شوم. همه دانش‌آموزان در کلاس به من نگاه ‌کردند مثل اینکه من یک مهره بودم! زندگی به من آموخته که فقط سعی کنم بهترین باشم و می‌توانم بهترین باشم. از آکادمی اسکار تشکر می‌کنم که در این شب به من گفت، بهترین هستم!»
این ویدیو تریلر فیلم «چیزهای کوچک» است که روی پرده سینماهاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *