12:43

آنچه در مورد نهمین فیلم کارگردان سرشناس ایرانی می‌دانیم و نمی‌دانیم!

بانی‌فیلم: همیشه هنگامی که خبر ساخت فیلم جدیدی از یک کارگردان سرشناس منتشر می‌شود، دو نکته بیشتر از سایر مسایل مورد توجه رسانه ها ‌و روزنامه نگاران قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، این نکات ابتدا این که سوژه فیلم چیست و دیگر، چه بازیگرانی در آن بازی می‌کنند؟
شیوه معمول در اطلاع‌رسانی این است که ارسال خبرها از سوی خود فیلمساز، یا کمپانی تهیه کننده، و یا رابط مطبوعاتی، انجام می‌شود. یا اینکه در برخی موارد هنرپیشه‌های آن فیلم، خبرها را برای آگاهی علاقمندان‌شان منتشر می‌کنند.
این شیوه معمول البته در مورد تعدادی از پروژه‌های سینمایی این موضوع صدق نمی‌کند. کارگردانان این پروژه‌ها ترجیح می‌دهند تولید فیلم‌شان را در سکوت خبری شروع کرده و به پایان برسانند.
در ارتباط با این پروژه‌ها البته کنجکاوانی بوده و هستند که تلاش می‌کنند اخباری از این گوشه و کنار به دست آورده و منتشر کنند.
«قهرمان» نهمین فیلم اصغر فرهادی یکی از پروژه‌هایی‌ست که سازندگانش تلاش کردند تولید فیلم را چراغ خاموش و در سکوت کامل خبری پیش ببرند. همین پنهانکاری باعث شد تا کنجکاوی‌ رسانه‌ها و کوشش برای کسب خبر از این پروژه فیلمساز سرشناس ایرانی بیشتر و بیشتر شود.
حالا و در شرایطی که برخی خبرها حاکی از حضور احتمالی «قهرمان» در فستیوال کن دارد و از سوی دیگر انتشار خبر فروش امتیاز پخش این فیلم به کمپانی‌های معتبر برای مخاطب ایرانی شوق‌انگیز است، خبرهای جدیدی از این پروژه به دست‌مان رسید.
خبرنگار بانی‌فیلم مطلع شد که برخلاف برخی گمانه‌زنی که برخی می‌گفتند داستان «قهرمان» موضوعی ورزشی‌ست، سوژه آخرین فیلم فرهادی هیچ ارتباط با ورزش و ورزشکار ندارد!
شنیدیم که سناریو صدصفحه‌ای «قهرمان» فرهادی داستان اجتماعی با پیچش‌های دراماتیک است و در مورد مردی‌ست که از زندان آزاد شده و تنگناهای مالی زیادی دارد که باید آن‌ها را به شکلی بپردازد… کل داستان فیلم و ماجراهایش در شیراز می‌گذرد و به روابط عاطفی و اخلاق‌گرایانه مردم می پردازد.
این احتمال وجود دارد که اصل داستان و ماجرا «قهرمان» براساس یک رویداد واقعی باشد.
همانطور که گفتیم داستان فیلم صرف‌نظر از نام آن، ارتباطی به ماجراهای ورزشی و قهرمان‌گرایانه ندارد، شخصیت اول فیلم «قهرمان» در واقع مردی عادی است…
باید در انتظار نمایش فیلم در جشنواره معتبر کن بود تا شاید اصغر فرهادی بتواند با نهمین ساخته‌اش بازهم افتخاری دیگر برای سینمای ایران کسب کند.
بر مبنای اخبار منتشر شده در مطبوعات خارجی و ایرانی، اولین نمایش جهانی «قهرمان» در هفتادوچهارمین دوره جشنواره کن خواهد بود که از روز ششم تا ۱۷ جولای برگزار می‌شود.
هنوز خبری از اینکه «قهرمان» در چه بخشی از فستیوال کن خواهد بود منتشر نشده است. باید منتظر کنفرانس مطبوعاتی این جشنواره بود که روز ۲۷ ماه مه برگزار خواهد شد.
امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و… بازیگران «قهرمان» هستند.
هایده صفی‌یاری «قهرمان» را مونتاژ کرده و علی قاضی فیلمبردار آن بوده است.
این فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه به تهیه‌کنندگی اصغر فرهادی و الکساندر ماله‌گی است.
زیرنویس «قهرمان» به دو زبان فرانسه و انگلیسی انجام شده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *