11:59

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر یا ساترا دو محتوای نمایشی در پلتفرم «فیلم‌نت» شامل سریال ایرانی «آنها» و برنامه «فیلم‌خوره» را به کمیته تخلفات ارجاع کرد.
به گزارش روابط عمومی ساترا، با توجه به گزارش‌های رسیده از دبیرخانه کارگزاری‌های خدمات رسانه‌های صوت و تصویر مبنی بر انتشار سریال «آنها» (به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی مهدی آقاجانی) بدون رعایت و درج رده‌بندی سنی همچنین اعمال نشدن اصلاحات کارگزاری محتوایی در رابطه با برنامه نقد فیلم به نام «فیلم‌خوره»، تخلفات این پلتفرم در کمیته رسیدگی به تخلفات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بررسی و منجر به صدور رای شد.
در رای این کمیته آمده است: «پیرو گزارش‌های واصله از دبیرخانه کارگزاری‌های خدمات رسانه‌های صوت و تصویر مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ مبنی بر تخلف در انتشار برنامه فیلم‌خوره و اعلام رده‌بندی سنی خلاف واقع در انتشار سریال آنها در پلتفرم «فیلم نت» و ارجاع آن به کمیته رسیدگی به تخلفات تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با در نظر گرفتن جهات مخففه، تصمیم کمیته، ضمن تذکر کتبی درج در پرونده و اخذ تعهدنامه مبنی بر رعایت مقررات و فرآیندهای مصوب ساترا در انتشار محتوا، رسانه ملزم به اجرای موارد زیر است:
الف) رسانه مکلف است نسبت به برنامه فیلم‌خوره قسمت‌های اول و دوم را حذف کرده و برای دریافت گواهی تطبیق محتوا به کارگزاری مراجعه کند و پس از دریافت گواهی تطبیق محتوا، قسمت اول و دوم را منتشر کند. همچنین رسانه حق انتشار قسمت سوم را در زمان مقرر ندارد و یک هفته پس از دریافت گواهی تطبیق محتوا می‌تواند این قسمت را منتشر کند.
ب) در خصوص سریال آنها رسانه باید اقدامات خلاف واقع خود را اصلاح و طبق گواهی تطبیق محتوای صادره از سوی کارگزاری رده‌بندی سنی خود را اعلام کند.
ج) رسانه موظف است برای جبران خسارت کاربران خود ناشی از عدم پخش برنامه فیلم خوره در زمان‌های اعلام‌شده قبلی، از زمان انتشار مجدد آن برنامه‌ها به مدت دو هفته اشتراک کاربران خود را به صورت رایگان تمدید کند.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر یا ساترا یکی از نهادهای وابسته به صداوسیماست که مسئولیت تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را در ایران بر عهده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *