USA. Indiana. Fairmount. 1955. James DEAN, US Actor returned to Fairmount where he spent his youth, and visited his old school,the Fairmount High School


18:04

بانی‌فیلم: جیمز دین از شناخته‌شده‌ترین هنرپیشه‌های آمریکایی‌ست که سال‌ها پس از مرگش همجنان به شکلی نمادین مورد احترام دوستداران سینما قرار دارد.

سایت magnumphotos به تازگی عکس‌هایی از جیمز دین منتشر کرده که برخی‌ از آنها کمتر دیده شده‌اند.

هنرمند عکاس دنیس استوک این عکس‌ها را در موقعیت‌های مختلف از جیمز دین ثبت کرده. استوک در شرح این عکس‌ها نوشته بود: «ما با این عکس‌ها می‌توانیم رمز و راز بت جوان تراژیک سینمای قرن بیستم را کشف می‌کنیم…»

زندگی دین بسیار کوتاه بود، اما انتشار عکس‌هایش در تیراژی پایدار نشان می‌دهد این هنرپیشه همچنان میان علاقمندان هنر سینما، محبوب است. این عکس‌ها در واقع میراث این بازیگر فقید را زنده نگه می‌دارند.

 

دنیس استوک این عکس را در سال 1955 جیمز دین  انداخت؛ از شهری که او جوانی‌اش را در آنجا گذرانده بود. زمان ثبت این عکس درست پس از ساخت فیلم «شرق بهشت» بود پیش از اکران فیلم. 

 

این عکس دنیس استاک از جیمز دین در حالی که زیر باران با پالتوی بلند از میدان تایمز نیویورک عبور می‌کرد و سیگاری بر لب دارد به عنوان یکی از نمادین‌ترین تصاویر قرن 20 توصیف شده است.

 

دنیس استوک این عکس را در سال ۱۹۵۵ در شهر فیرمونت ایالت ایندیانا انداخت.
جیمز دین در مزرعه عمویش مارکوس وینسلو در شهر فیرمونت ایندیانا – 1955

 

 

جیمز دین در کنار ارتا کیت در کافه‌ای در شهر نیویورک -1955

 

 

جیمز دین زمانی که از مدرسه قدیمی‌اش در شهر فیرمونت بازدید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *